НАШІ ЗУСТРІЧІ

       Традиційними стали зустрічі з обміну досвідом роботи з інноваційними психологічними технологіями фахівців психологічної служби Володимиреччини.

Методист з психологічної служби РМК Яна БЕЛЕНЧУК

       30 листопада 2010 року на базі Довговільської ЗОШ І-ІІІ ст. відбулося засідання семінару-практикуму вчителів початкових класів, на якому практичним психологом Аранчій С.Л., в рамках даного заходу було проведено тренінг з педагогами на тему «Обдаровані діти. Діагностика та супровід», метою якого було розкриття здібностей дитини і визначення шляхів організації додаткової роботи з обдарованими дітьми в умовах загальноосвітньої школи.


                                                             Великим відкриттям будь-якого покоління є те, що людина може 

                                   змінити своє життя, змінивши відношення до нього.
А. Швейцар

2 листопада 2011 року на базі Каноницького дошкільного навчального закладу «Сонечко» відбулося ІІ засідання семінару-практикуму для практичних психологів дошкільних навчальних закладів та навчально-виховних комплексів з теми «Особливості діяльності практичного психолога з педагогічним колективом».
 Значна увага присутніх на занятті практичних психологів та вихователів даного дошкільного навчального закладу приділялася проблемам: «Психологічний клімат педагогічного колективу» та «Стреси у педагогічній діяльності» теоретичним аспектам та діагностиці. Адже щоденна робота педагога є досить великим навантаженням на психіку, тому, що весь час перед ним стоять нові й складні завдання, без достатнього часу на обмірковування або розрахунку найбільш вдалого рішення. Усе це негативно впливає на діяльність педагога, призводить до апатії, депресії, песимізму, хвороб, його професійного «вигорання», вкрай негативно впливає на настрій колег, змінюючи структуру психологічного клімату не лише педагогічного, а й дитячого колективів.
 З метою набуття вихователями навичок оптимальної та усвідомленої поведінки у стресових ситуаціях:
      - присутніми практичними психологами було проведено: анкетування колективу вихователів з метою вивчення психологічного клімату колективу;
- методистом методичного кабінету було підготовлено та проведено тренінгове заняття «Стрес – не проблема!»  з метою розвитку вмінь уникнення стресових ситуацій; сприяння розвитку вмінь послаблення стресових переживань та стимулювання позитивного мислення.
- підготовлено низку психологічних рекомендацій щодо подолання стресових ситуацій та психологічного розвантаження.


 30 листопада 2012 року на базі Володимирецького районного колегіуму відбулося засідання епізодичного семінару-практикуму з теми «Психологічна профілактика суїцидальних тенденцій проблемної особистості», метою якого було набуття практичними психологами та соціальними корисних знань та навичок стратегії попередження суїцидальної поведінки дітей та підлітків.

Життя – це безцінний дар, який дається людині
при народженні і те, як людина розпоряджається ним,
залежить від неї самої.
Сократ
   
Дитинство – найважливіший, самобутній і 
неповторний період у становленні особистості
Саме в цей час дитина формується фізично, 
психічно й інтелектуально, набуває необхідних 
знань, умінь, навичок. І саме в цей період 
вона потребує найбільшої уваги і захисту.

  29 лютого 2012 року на базі Каноницької ЗОШ І-ІІІ ступенів відбулося засідання семінару-практикуму з теми «Профілактика насильства в дитячому та підлітковому середовищі», метою якого було набуття практичними психологами та соціальними педагогами корисних знань, умінь щодо профілактики жорстокої поведінки в дитячому та підлітковому середовищі.
   На даному засіданні розглядалися види та форми насильницької поведінки, вивчалася проблема насильства в родині та жорстокої поведінки в підлітковому віці. Крім того, учасниками семінару-практикуму було розглянуто алгоритми дій практичного психолога та соціального педагога при виявленні випадку жорстокого поводження з дитиною. Психологом даного навчального закладу продемонстровано психологічне заняття з елементами тренінгу «Профілактика насильства в молодіжному середовищі».
       

Перші контакти малюків один з одним відбуваються в пісочниці.

Малюків завжди приваблює можливість погратися в піску: пересипати його, копати, будувати з нього. Ігри з піском і водою підводять дитину до опредмечування думки, реалізації її в матеріалі. Це одна з перших шкіл діалектичного мислення.


 28 травня 2012 року на базі Володимирецького дошкільного навчального закладу комбінованого типу «Малятко» відбулося засідання семінару-практикуму з теми «Розвиток емоційної сфери дошкільників», метою якого було набуття практичними психологами нових знань та оволодіння навичками щодо проведення психокорекційної роботи з гіперактивними дітьми.

На засіданні розглядалися теоретичні аспекти визначення проблеми емоційного розвитку дошкільника, також розглянуто питання щодо проведення діагностики емоційного стану дошкільників. Практичним психологом даного дошкільного закладу проведено психологічне заняття з елементами тренінгу «Подорож до країни Піскової Феї».


      16 січня 2013 року на базі на базі Великожолудської загальноосвітньої школи I-III ступенів відбувся семінар-практикум для практичних психологів загальноосвітніх навчальних закладів з теми «Арт-терапевтичні форми роботи практичного психолога».
Значна увага присутніх на семінарі фахівців психологічної служби району зверталася на теоретичні та практичні засади арт-терапії. Зокрема, присутнім демонструвалися презентації на тему «Казкотерапія, музикотерапія, кольоротерапія в роботі практичного психолога». Особливий акцент ставився на можливості використання арт-терапевтичних методик для:
·       діагностики та оцінювання психологічного стану дитини;
·      нормалізації емоційної сфери;
·      розвитку мотиваційної сфери;
·      удосконалення комунікативних можливостей;
·      корекції порушень поведінки;
·      урегулювання міжособистісних відносин;
·      подолання порушень шкільної адаптації тощо.
З метою набуття психологами практичних навичок застосування методів арт-терапії: - психологом Великожолудської загальноосвітньої школи було підготовлено та проведено тренінгове заняття «Арт-терапевтичні форми роботи практичного психолога». - підготовлено низку психологічних рекомендацій щодо використання у своїй роботі арт-терапевтичних методів.

Як би успішно людина не закінчила педагогічний заклад,
якою б талановитою вона не була, якщо не буде навчатися

на досвіді, ніколи не стане гарним педагогом…

Анатолій Макаренко
Щороку у вересні відбувалося знайомство новопризначених педагогів загальноосвітніх навчальних закладів району з методистами КНМУ «Володимирецький районний методичний кабінет» під назвою «Вересневі зустрічі». Метою їх є не лише безпосереднє знайомство вчителів-початківців з наставниками, а й  адаптація до нового соціального колективу, адже педагогічна діяльність молодого вчителя залежить не тільки від його професійної підготовки і особистих якостей, а й від того, у який колектив він потрапить, як нададуть методичну допомогу, як стимулюватимуть його ініціативність та творче начало.
Професійне становлення та зростання молодого вчителя можна умовно поділити на три етапи адаптації: перший етап - знайомство молодого вчителя з вимогами до професії, його включення в самостійну професійну діяльність; другий етап – процес подолання труднощів у навчальній діяльності та початок формування майстерності молодого вчителя; третій етап – етап високої адаптованості, яка склалася як результат ефективної діяльності вчителя на попередньому етапі. Один з цих етапів можна вважати частково пройденим
Знайомство педагога-початківця з основними вимогами та сутністю професійної діяльності відбувалося під час посвяти, отримання ними збірки психолого-педагогічних рекомендацій «На допомогу молодому вчителю» (Я. Беленчук, методист РМК). Процес психологічної адаптації молодих педагогів до нового колективу проходив під час проведення психолого-педагогічних тренінгів «Я крокую до майстерності» та «Адаптація молодих педагогів до роботи», розробленими практичними психологами Воронківської ЗОШ І-ІІ ст. (Хомич Л.К.), та Володимирецького НВК «ЗОШ І-ІІІ ст. - ДНЗ» (Калютою І.П.), Володимирецької ЗОШ І-ІІІ ст. (Адамович Ю.А.)


Якщо можете щось зробити або мрієте про щось – дійте,
адже у сміливості усе: і геніальність, і сила, і чари. 
І.В.Гете


31 жовтня - 01 листопада 2013 року у Володимирецькому районі на базі 3-х навчальних закладів (Володимирецької ЗОШ І-ІІІ ст. №1, Каноницької ЗОШ І-ІІІ ст., Володимирецького районного колегіуму) проходило 6 засідання обласної Школи методиста з психологічної служби з теми «Психолого-педагогічний супровід розвитку творчого потенціалу учня шляхом формування творчої особистості вчителя».
Метою засідання було ознайомлення учасників обласної Школи методиста з системою психолого-педагогічного супроводу розвитку творчого потенціалу учасників навчально-виховного процесу, зокрема з:
- психолого-педагогічними умовами розвитку творчого потенціалу молодого педагога;
- особливостями психологічного супроводу творчої самореалізації педагога в атестаційний період;

- особливостями психолого-педагогічного супроводу розвитку особистого творчого потенціалу учня шляхом профільного та професійного самовизначення.
   Музика, як будь-яке мистецтво, допомагає
дітям пізнавати світ, виховує дітей.
Д. Кобалевський

   13 листопада 2013 року на базі Володимирецького дошкільного навчального закладу комбінованого типу "Малятко" відбулося засідання епізодичного семінару-практикуму для практичних психологів дошкільних навчальних закладів та дошкільних груп навчально-виховних комплексів району з теми "Музикотерапія як чинник становлення й розвитку гармонійної особистості дитини".
      Метою семінару було формування в учасників умінь добирати музичні твори для поновлення рівноваги учасників навчально-виховного процесу; поліпшення їх інтелектуальних можливостей та розвитку пізнавальних процесів.
    Практичні психологи, дотичні до проведення заходу, ознайомили учасників засідання з особливостями впливу музичних творів на розумовий розвиток дошкільників, розвиток їх комунікативних можливостей та підвищення стресостійкості у педагогів та дітей.
Музика - душа моя, а творчість - радісний спів дитини



Творчість. майстерність, досконалість - 
це, насамперед, наполеглива праця.
В.Сухомлинський
   27 листопада 2013 року на базі Великоцепцевицької ЗОШ І-ІІІ ст. проходило друге засідання Школи професійної адаптації практичного психолога та соціального педагога з теми "Професійна самосвідомість як основа професійного розвитку фахівців психологічної служби". Метою засідання було сприяння підвищенню фахового рівня, розвитку професійної самосвідомості, професійної ідентичності та творчого потенціалу практичного психолога, соціального педагога.
   Працівники служби навчального закладу ознайомили учасників засідання з основними структурними компонентами професійної самосвідомості; професійною "Я-концепцією" та професійно важливими особистисними якостями психолога та соціального педагога.
   На завершення засідання ШПАППСП практичним психологом - Тихоновою Ю.І. було проведено фрагмент тренінгу особистісного та професійного розвитку "Сам собі психолог".






Мислити за шаблоном - найкращий засіб занапастити справу
Д.Енрайг

   18 грудня 2013 року на базі Володимирецького НВК "ЗОШ І-ІІІ ст.-ДНЗ" відбулося друге засідання семінару-практикуму практичних психологів та соціальних педагогів на тему "Розвиток творчого потенціалу суб,єктів навчально-виховного процесу", метою якого було ознайомлення учасників семінару з психофізіологічною сутністю творчої діяльності особистості, її структурою, творчими можливостями.
   Практичні психологи та соціальний педагог закладу ознайомили присутніх з сутністю та специфікою творчої педагогічної діяльності вчителя, чинниками, які сприяють професійному самовдосконаленню і творчій діяльності педагога.
    Тишковець Юлією Іванівною, соціальним педагогом даного навчального закладу, було проведено тренінг з учнями 10-11 класів на тему "Світ творчості навколо мене" з метою розвитку навичок та вмінь керування креативним процесом, подолання стереотипів, бар,єрів, які обмежують творчий потенціал та з метою активізації та актуалізації процесів особистісного творчого розвитку.


Творчість - соціальний механізм,який 
протистоїть регресивним явищам у суспільстві.


     11 лютого 2014 року на базі Любахівської ЗОШ I-III ступенів, в рамках проведення методистом КНМУ "Володимирецький районний методичний кабінет" Котович Л.І. проблемного семінару-практикуму для вчителів англійської мови з теми “Здоров'язберігаючі технології у початковій школі – крок до школи культури здоров’я”, проходило практичне заняття “Арт - мандала - шлях до себе”, яке провела Чугай О.В., практичний психолог даного навчального закладу.



18 лютого 2014 року на базі Жовкинівської ЗОШ I-II ст. відбувся проблемний семінар-практикум для вчителів німецької мови з теми “Здоров’язберігаючі технології на уроках німецької мови як засіб формування соціокультурної компетенції учнів”. В рамках прведення даного заходу вчителі прийняли участь у практичному занятті теми “Арт-терапевтичні вправи для подолання стресових станів, саморозвитку та самовдосконалення особистості”, яке провела Беленчук Я.М., методист КНМУ "Володимирецький РМК", що відповідає за психологічну службу.



    05 березня 2014 року на базі Більськовільського НВК "ЗОШ І-ІІІ ст.-ДНЗ" відбулося ІІІ засідання Школи професійної адаптації практичного психолога та соціального педагога, метою якого було сприяння підвищенню професійної компетентності та рефлексії фахівця психологічної служби. Практичний психолог (Медведюк О.П.) та соціальний педагог (Демидчик Л.Л.) даного навчального закладу ознайомили присутніх з особливостями діяльності психологічної служби школи, процесом консультативної взаємодії фахівця психологічної служби та клієнта; розробили та продемонстрували низку цікавих та корисних матеріалів; розробили та провели тренінг для учасників засідання на тему "Крок за кроком до успіху".








Творча особистість...
 Усього лише два слова, але вони містять
 у собі глибокий зміст
   07 травня 2014 року відбулося засідання творчої групи практичних психологів району з теми "Психолого-педагогічні умови формування творчої особистості вчителя", метою якого було ознайомлення членів творчої групи з психологічною сутністю педагогічної творчості, механізмом її розкриття та формування.